Чергове засідання студентського наукового гуртка на тему «Диференційний діагноз висипу в дитячому віці: підготовка до ОСКІ-2» на кафедрі педіатрії та дитячих інфекційних хвороб БДМУ із фасилітацією доцентки Наталії Богуцької відбулось 27 лютого 2023 р в онлайн режимі з використанням відеоконференції GoogleMeet. Під час засідання зі студентами 5-6 курсів обговорювали питання особливостей клінічних проявів інфекційних та неінфекційних екзантем в дитячому віці, виявлення ознак небезпеки та алгоритм ведення пацієнтів із висипними захворюваннями в педіатрії, особливості проявів висипу у людей із різним кольором шкіри.
Особливо актуальною ця тематика була і у зв’язку з підготовкою випускників до педіатричної станції ОСКІ-2 «Попередня діагностика висипних захворювань у дітей». Впродовж засідання учасники переглянули та обговорили відео пацієнтів дитячого віку різних рас та етнічних груп із: вітряною віспою, дисемінованим оперізувальним герпесом на фоні ВІЛ-позитивного статусу дитини, висипом як проявом побічної дії антибіотикотерапії, амоксицилін-індукованим висипом у пацієнта з інфекційним мононуклеозом, особливостями шкірних проявів скарлатини у дітей в різні періоди захворювання.
Членкині гуртка студентки 43 групи 6 курсу Малламрадж Анухіа Бхарадвадж, Ніна Рамачандран Решма та Пінгілі Діптхі самостійно підготували клінічний сценарій збору скарг, анамнезу та проведення огляду дитини із скарлатиною, успішно продемонстрували комунікацію із матір’ю пацієнтки.
Завданням студентів під час проходження станції ОСКІ-2 буде: привітатись, познайомитись, уточнити мету співбесіди з батьками/опікунами дитини (здійснення опитування), ідентифікувати особистість пацієнта, отримати згоду на опитування, здійснити збір скарг та анамнезу в батьків/опікунів дитини, описати зміни на шкірі та слизових дитини з висипом (згідно наданого зображення), здійснити узагальнення отриманої інформації та виставити попередній діагноз, демонструючи вірні комунікативні навички з дотриманням морально-етичних норм стосунків «лікар-пацієнт-батьки/опікуни» (наприклад, турбота про комфорт пацієнта, звертання по імені до батьків/опікунів, дотримання пауз, зорового контакту, слухання без перебивання, використання відкритих питань, відсутність серії питань, врахування думки пацієнта, демонстрація емпатії, фасилітація тощо). Ніна Рамачандран Решма продемонструвала учасникам засідання самостійно підготовлений навчальний матеріал із диференційної діагностики висипу в дитячому віці для підготовки до станції ОСКІ-2 та поділилась доступом до нього. Також учасники засідання мали змогу за посиланням https://forms.gle/CVnHW9x7NPN1vmVK9 спробувати підібрати діагнози для зображень висипу хвороб, які виносяться на ОСКІ-2, з чим більшість успішно впоралась. Здобуті знання дозволять студентам в подальшій лікарській практиці якнайшвидше виокремлювати серед пацієнтів із висипами дітей із життєзагрозливими станами та успішніше комунікувати зі своїми пацієнтами.